Preferencia ruky
- Písanie/kreslenie/strihanie: Poukazuje niečo na to, že dieťa pri písaní, kreslení a strihaní ruky strieda? Napr. pravou rukou pracuje na pravej strane papiera a ľavou rukou na ľavej strane papiera? Používá dieťa tú istú ruku na všetky aktivity?
- Obtrhávanie obrázku rukami: Nakreslite jednoduchú okrúhlu tvár s ušami a požiadajte dieťa, aby obrázok obtrhalo rukami z papiera tak, aby uši neodtrhlo. Pozorujte: Ktorá ruka je vedúca (vedúca ruka obtrháva) a aktívna, ktorá pasívna (drží papier)?
- Počet bodiek v kruhoch: Nakreslite štyri rovnako veľké kruhy na papier tak, aby boli rovnomerne rozložené (dva vedľa seba a dva pod sebou). Klientovi zadajte inštrukciu, aby najskôr jednou rukou robil bodky do kruhov v jednej diagonále a následne druhou rukou do kruhov v druhej diagonále. Na aktivitu má na každú ruku vyhranených 10 sekúnd. Počítanie: Koľko bodiek sa nachádza v kruhoch, ktoré dieťa robilo pravou rukou? Koľko bodiek sa nachádza v kruhoch, ktoré boli robené ľavou rukou?
- Hádzanie lopty: Požiadajte klienta, aby vám niekoľko krát hodil jednou rukou tenisovú (prípadne podobne veľkú) loptičku.
- Chytanie lopty: Nechajte klienta niekoľko krát chytiť loptu tak, ako sám chce. Ak chytá oboma rukami, požiadajte ho, aby teraz chytal iba jednou rukou. Snažte sa loptu hádzať smerom na stred tela a následne aj pravú a ľavú stranu.
- Driblovanie: Požiadajte klienta aby dribloval tak, ako pri basketbale.
- Otváranie marmelády: Postavte menší pohár s marmeládou pred klienta na stôl tak, aby bol v stredovej línii jeho tela. Požiadajte klienta, aby otvoril vrchnáčik marmelády a podal vám ho. Následne položte otvorenú marmeládu aj vrchnáčik opäť na stôl a požiadajte klienta, aby ich zavrel. Aktivitu zopakujte 3 krát.